Eneco

Een nieuw jasje voor het duurzaamste biermerk van Nederland

De biermarkt is sterk in ontwikkeling. Dat is je vast niet ontgaan in de kroeg of supermarkt. De grote traditionele jongens hebben concurrentie gekregen van lokale brouwers. En de behoefte aan mooie, duurzame biermerken blijft maar stijgen. Gulpener is zo’n merk. De makers van het enige, echte bier van Nederlandse bodem streven altijd naar de lekkerste bieren. En het beste voor de lokale omgeving. Je begrijpt, wij hielpen met trots bij hun rebranding.

De vrije brouwer

 

Onze taak was om het merk Gulpener 100% Gulpener te maken. Om te zorgen dat iedereen ziet wie en wat ze werkelijk zijn: duurzaam, vrij en integer. Alle ingrediënten waren dus al aanwezig om aan te sluiten bij de behoeften van vandaag. Gulpener liet het alleen nog niet overal zien. Wij transformeerden hun imago van redelijk traditioneel en productgericht naar idealistisch en betrokken. Een brouwer met een sterke visie en de vrijheid om deze waar te maken. En bovendien een tikkie eigenwijs. Niet slechts een plaatje voor de buitenkant, maar gebaseerd op een sterke overtuiging van binnenuit. Dat is een groot verschil, dat voel je en proef je. Zo ontwikkelde Perfect World Principle de basisgedachte voor het nieuwe Gulpener: De Vrije Brouwer.

Vernieuwend en toch herkenbaar

 

Van corporate identity tot packaging. Van digitale platforms tot communicatie en alle promotiemiddelen. De gedachte en het gevoel van ‘De Vrije Brouwer’ zie je nu overal terug. Onze uitdaging was om steeds weer de balans te vinden tussen vernieuwing en herkenbaarheid. Het resultaat? Een moderne, trotse jas die trouw blijft aan wat het merk al jaren is. Zodat ook de vertrouwde Gulpenerfan zijn oude biertje nog herkent.

”De vrije brouwer" in alles: van design tot packaging en van online platform tot communicatie.

Meer weten?

Enthousiast geworden over deze case? Deel of neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.

Neem contact op
NRG